fredag 25 oktober 2013

I stället för en bok 4: Haydn killed by cell phone





1 kommentar:

  1. Jag var i Stockholms konserthus igår kväll och lyssnade till en annan pianist - Angela Hewitt. Mitt i ett stilla parti i en Beethoven-sonat ringde en mobil, trots påminnelsen om mobilavstängning före konserten. Hewitt - och vi i publiken - stålsatte oss och konserten fortsatte utan avbrott, men jag tänkte på just det klipp som du visar här och som jag såg häromdagen. Jag hade nästan hoppats på att Hewitt skulle stanna upp också. Förhoppningsvis skäms den där fridförstöraren ordentligt ändå.
    Jag har faktiskt börjat hata dessa mobiler (trots att jag själv är ägare till en), och inte bara för denna typ av incidenter. De verkar fastvuxna i handen på alltfler människor som går som zombier genom tillvaron.

    SvaraRadera