onsdag 4 november 2009

En kommentar på en blogg kan ge oväntad effekt

Roger Lipsey i USA skriver en bok om Dag Hammarskjöld. Om detta berättar han i sin blogg:
http://www.dag-hammarskjold.com/ Där skriver han en gång i veckan. Så - jag såg en chans: kanske han kan hjälpa mej att hitta Dr Erlings bok. Jag skrev en kommentar i hans blogg. Visste han hur jag skulle hitta min efterlängtade bok??
Och tiden gick. Inget svar....
Men den 3 november fick jag ett email, från Helmut - i Tyskland! Han skrev (på svenska!):
"Jag har läst din mail till Roger Lipsey. Om du har inte fått Erling-boken från honom, så kan jag sända dig en kopia (tyvärr med några håndskriftliga tillägg av mig)."
Så nu kan jag få ett eget exemplar av Erlings amerikanska bok, från Tyskland, med handskrivna tillägg. Fantastiskt! Fast jag fortsätter att leta efter Dr Erling. Nästa steg: ett nytt email till hans gamla college.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar