söndag 28 februari 2010

En undflyende författare funnen!


Sedan oktober 2009 har jag försökt få tag i ett eget exemplar av boken "A Reader's Guide to Dag Hammarskjold's Waymarks". Boken är en alternativ översättning till "Vägmärken", försedd med kommentarer.
Jag lånade boken 2 veckor från Hammarskjölds-biblioteket. En forskare i Tyskland erbjöd mig sitt exemplar - men endast till låns. Kolla Spaning, Undflyende, Nästan

För några dagar sedan tog jag återigen kontakt med Berhard Erling's college - för en påminnelse.
Samma dag fick jag ett brev på posten: från den eftersökte författaren, Berhard Erling, som alltså svarade efter 4 månader. Han har reviderat boken, och tryckt en ny upplaga.

Jan på Uppsala English Bookshop (http://www.ueb.se/) kommer att ta hem boken nu. Då slipper jag själv krångla med import, tull, frakt och skatt.

Boken kommer troligen också att finnas till salu på Hammarskjölds Backåkra till sommaren (Backåkra).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar