torsdag 18 november 2010

Another Cherry On Top

                                                                                                          
Nu har även jag fått ett körsbär på toppen. Av Lyran (Lyrans Noblesser), denna fantastiskt kreativa och nästan ständigt bloggskrivande kvinna (när hinner hon läsa?). Tack! Det känns utmärkt, men är förknippat med följande villkor:

1. Tacka den du har mottagit priset ifrån.
2. Kopiera prismärket till din blogg.
3. Berätta vilka 3 författare du räknar bland dina favoriter, och nämn en favoritbok per författare.
4. Skicka awarden vidare till 5 mottagare som du tycker förtjänar den.
        Sedan 30 år tillbaka har jag slutat skicka kedjebrev och liknande vidare.
        Men jag sänder tankar och en blomma från min snickarbod till Lyran.

Dagens tre favoritförfattare:
1. Siri Hustvedt. Just nu "A Plea For Eros" (essäer)

2. Paul Auster: "Att uppfinna ensamheten", speciellt del II "Minnets bok"
3. Alessandro Baricco: "Silke". En underbar saga.




2 kommentarer:

  1. jag skickar inte heller kedjebrev, och har även fått den. Det är kul dock att bli uppmärksammad =)

    SvaraRadera
  2. Tack för Fåraherden! Det var en liten pärla, precis som du sa. Väldigt roligt att träffa dig, ska försöka ordna något mer litterärt evenemang snart. Åker dock till Gambia nästa vecka och kommer hem 19/12 - lite dålig timing men ska bli skönt!
    /Kiki

    SvaraRadera